foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa klasa 4a zrealizowała projekt edukacyjny pt. "Akademia pana Kleksa widziana oczyma uczniów". Miał on miejsce w miesiącu październiku i związany był z omawianiem książki Jana Brzechwy na lekcjach języka polskiego.

Projekt miał charakter międzyprzedmiotowy. Uczniowie przenieśli się w baśniowy świat wyczarowany przez Jana Brzechwę nie tylko na lekcjach języka polskiego ale także na plastyce. Zainspirowani lekturą "Akademia pana Kleksa" sami wcielili się w uczniów akademii i wzięli udział w lekcji kleksografii.

Na czym polegała taka lekcja? To proste!

"Kleksografia polega na tym, że na arkuszu papieru robi się kilka kleksów, a potem arkusz składa się na pół i kleksy rozmazują się na papierze, przybierając kształty rozmaitych figur, zwierząt, postaci. Do nich dopowiadamy odpowiednie historyjki (...)” ( J. Brzechwa) Wszyscy świetnie się bawili, z radością odkrywając symetrycznie odbite kształty. Następnie uczniowie nadawali tytuły swoim "kleksom – obrazkom". Dzięki nietypowej lekcji mogli choć na chwilę przenieść się w magiczny świat Ambrożego Kleksa. Śmiechu było co niemiara!

Wyobraźnia nie zawiodła uczniów klasy czwartej i powstały wspaniałe dzieła. Dzieci stworzyły w grupach także prace plastyczne przedstawiającej szkołę, do której uczęszczał m.in. Adaś Niezgódka, a nauczycielem był niezwykły Pan Kleks. Poza tym każdy z uczniów klasy IVa przygotował piękne czytanie ulubionego fragmentu tej lektury.

W ten sposób uczniowie szkoły chociaż na chwilę mieli okazję przenieść się w niezwykły świat Akademii pana Kleksa, czerpiąc z tego radość i satysfakcję. "Akademia pana Kleksa widziana oczyma uczniów"- opiekun projektu: Iwona Romanowska

CA171A3D 2B6F 42B7 A433 53CA602BE79C

 

19 października uczniowie naszej szkoły w ramach NPRCZ wybrali się do Biblioteki Publicznej. Celem wizyty było przybliżenie uczniom funkcjonowania biblioteki, poznanie zasad korzystania z książek oraz rozbudzenie zainteresowań czytelnictwem. Spotkanie rozpoczęło się od zapoznania dzieci z zasadami zachowania się w bibliotece. Następnie bibliotekarka, pani Eryka, w ciekawy sposób opowiedziała uczniom o swojej pracy. Omówiła zasady korzystania z biblioteki i przedstawiła najciekawszy księgozbiór. Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali wszystkich informacji. Byli zaskoczeni tak dużą liczbą książek na półkach. Aby zaspokoić swoją ciekawość, zadawali bibliotekarce różne pytania dotyczące m.in. jej pracy, liczby czytelników oraz najczęściej wypożyczanych tytułów. Podczas wizyty dzieci otrzymały kolorowe zakładki z różnymi postaciami z bajek. Wizyta w bibliotece była dla uczniów ciekawym doświadczeniem. Poszerzyli oni swoje wiadomości o pracy bibliotekarza oraz poznali wartość książki i zalety czytania. Wychodząc z biblioteki czekała jeszcze słodka niespodzianka dla każdego. 

Biblio gmina

 

 

W październiku odbył się konkurs dla klas VI na najciekawsze opowiadanie o ekscytującej przygodzie, którą przeżyłeś wspólnie z bohaterem wybranej lektury Konkurs realizowany był w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Organizatorem szkolnego konkursu na najciekawsze opowiadanie była biblioteka szkolna z nauczycielem języka polskiego.

Celami Konkursu było:

Wspieranie działań twórczych młodzieży

Rozwijanie uzdolnień pisarskich uczniów

Podniesienie samooceny uczniów

Zachęcanie do podejmowania prób własnej działalności pisarskiej

Popularyzacja literackiej twórczości młodzieżowej

Popularyzacja czytelnictwa oraz zwiększenie zainteresowania książką wśród uczniów.

Komisja oceniła prace w następujący sposób:

I miejsce :Patrycja Pospieschczyk, Antonina Marczewska

II miejsce : Armin Pordzik

III miejsce : Ewa Muszkiet

Bardzo dziękujemy za udział w konkursie oraz gratulujemy wszystkim nagrodzonym!

 

WhatsApp Image 2022 12 20 at 11.09.09

WhatsApp Image 2022 12 20 at 11.05.41

29 września obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, który został ogłoszony przez Polską Izbę Książki. Dzień ten jest świetną okazją, by uświadomić uczniom, tym starszym i młodszym, jakie korzyści przynosi głośne czytanie i dlaczego warto czytać. Głośne czytanie wpływa bowiem na rozwój, rozwija wyobraźnię.

 

W naszej szkole w tym dniu uczennice klas VIII promując czytelnictwo stanęły na wysokości zadania czytając młodszym uczniom bajki, wiersze....

W dniu 19 września klasa 7 pod opieką p. psycholog Olgi Goliszewskiej brała udział w programie edukacyjnym realizowanym w ramach NPRCz dotyczących metod szybkiego i skutecznego zapamiętywania. Uczniowie poznali mnemotechniki, dzięki którym w bardzo efektywny sposób będą mogli przygotowywać się do zbliżających się sprawdzianów czy egzaminów rozwijając przy tym swoją pamięć, kreatywność i koncentrację. Mnemotechniki, to sposoby na szybkie zapamiętywanie poprzez wykorzystanie w odpowiedni sposób skojarzeń, opowieści czy rysunków. Uczniowie mieli okazję wykorzystać zbiory biblioteki szkolnej, dzięki współpracy z biblioteką. Podczas prezentowanych ćwiczeń wykorzystano lektury szkolne oraz wybrane przez uczniów książki rozrywkowe zakupione w ramach NPRCz. Zajęcia odbyły się w ciekawej formie dzięki udostępnieniu tablicy multimedialnej i krótkich filmików. Dzięki formie warsztatowej zajęć uczniowie z pewnością będą mogli wykorzystać poznane metody nie tylko do zapamiętywania szkolnej wiedzy.

Mnemo

0B22A1B8 D7EC 47DD A4E8 C5E4271451C6

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?

MK certyfikat 184

2024 Copyright SP Leśnica Rights Reserved