Dnia 30.10.2017 roku odbyła się wycieczka do Czech, do miasta partnerskiego Dub nad Moravou. Wyjazd odbył się w ramach realizowanego projektu „Polsko-Czesko Akademia Turystyki i Sportu przy SP Leśnica”.
W jednodniowym  spotkaniu integracyjnym podsumuwującym wszystkie działania w projekcie wzięło udział 75 osób z polskiej oraz czeskiej strony. Podczas podróży podziwialiśmy walory środowiska i ukształtowanie terenu.

Na miejsce przyjechaliśmy po godz. 9.00. Nasi rówieśnicy i nauczyciele czescy przywitali nas dobrym poczęstunkiem i napojem. Następnie zostaliśmy podzieleni na 3 grupy. Jedna grupa poszła na salę gimnastyczną, gdzie odbyły się polsko – czeskie rozgrywki sportowe. Druga robiła piękne drzewka szczęścia z drucików i koralików, a trzecia w pracowni technicznej rzeźbiła w drewnie wzory na ołówkach. Wszystko to mogliśmy zabrać do domu. Zjedliśmy tam pyszny obiad składający się z: rosołu, mięsa z sosem i knedliów – jest to tradycyjna potrawa czeska.

Zwiedziliśmy także jeden z największych kościołów w Czechach, w którym posługuje polski ksiądz. To on opowiedział nam historię kościoła. Później pokazaliśmy naszym kolegom i koleżankom tańce i śpiewy. Zjedliśmy kolację: szaszłyki, kiełbaski i placki ziemniaczane, pożegnaliśmy się i zaopatrzeni w prowiant ruszyliśmy do domu. Przyjechaliśmy cali i zdrowi do naszej Leśnicy.

Ania i Ola

Pobyt uczniów z naszej szkoły i dzieci z Czech w Szklarskiej Porębie.

Sprawozdanie

z wycieczki do Szklarskiej Poręby w dn. 18-24.09.2017

Dzień 1

Dnia 18.09.2017r. o godzinie 7.15 wyjechaliśmy pociągiem do Szklarskiej Poręby. Po drodze czekała nas jedna przesiadka we Wrocławiu. Po długiej i męczącej podróży znaleźliśmy się w domu wczasowym „Jaś” w Szklarskiej Porębie Dolnej. Odpoczęliśmy i rozpakowaliśmy swoje bagaże. Tego samego dnia wybraliśmy się na długi spacer w celu zapoznania się z piękną miejscowością, mieliśmy zamiar pójść do parku Ducha Gór, ale niestety złapał nas deszcz i musieliśmy się wrócić. Gdy wróciliśmy, każdy z nas zjadł pyszną kolację, po której odbyła się dyskoteka, która miała na celu integrację z kolegami z Czech. Wieczorem wszyscy się umyli i poszli spać. Pierwszy dzień był naprawdę fajny.

Wiktoria Sobota

Joanna Nawara

Julia Mincer

Paulina Hibner

Czytaj więcej: Polsko - czeska akademia turystyki i sportu

Polska Czechy

Szkoła Podstawowa im. Obrońców Góry Chełmskiej w Leśnicy
wraz z Gminą Leśnica i Městys Dub nad Moravou

w okresie od 01.05.2017r. - 31.10.2017r.

realizują projekt pn.

Polsko-Czeska akademia turystyki i sportu przy SP Leśnica.
Polsko-česká akademie turistiky a sportu při ZŠ Leśnica.

nr CZ.11.4.120/0.0/0.0/16_009/0000877

CEL PROJEKTU:

Głównym celem projektu jest integracja dzieci i młodzieży z gminy Leśnica oraz miasta Dub nad Moravou, budowanie ponadnarodowych znajomości koleżeńskich oraz wzmocnienie wzajemnych relacji między polską i czeską młodzieżą. Cele szczegółowe projektu to: promowanie aktywności fizycznej i sportu, zdrowego i aktywnego stylu życia, popularyzacja atrakcji turystycznych Polski i Czech, walorów środowiska, poznanie zwyczajów i kultury sąsiadów oraz wzmocnienie więzi partnerskiej.

Projekt wpłynie na rozwój integracji obszaru polsko-czeskiego pogranicza.

Osiągnięcie założonych celów nastąpi dzięki realizacji zaplanowanych w projekcie działań:

Czytaj więcej: Polsko - czeska akademia turystyki i sportu

0B22A1B8 D7EC 47DD A4E8 C5E4271451C6

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?