foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Od 1994 roku, w trzeci weekend września odbywa się wielkie sprzątanie. Klasy młodsze również aktywnie brały udział w tej akcji, w której zależy nam na ochronie środowiska, ograniczeniu powstawania odpadów i selektywnej ich zbiorce.

Myślę, więc nie śmiecę!

Sprzątanie świata

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania to święto, którego najważniejszymi beneficjentami są dzieci. Czytanie im na głos stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. W ramach Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania 29 września odbyło się spotkanie z uczniami klas 1-3 z naszymi szkolnymi wolontariuszami, zorganizowane przez nauczyciela bibliotekarza. Uczniowie z uwagą i zainteresowaniem słuchali głośnego czytania starszych koleżanek i odpowiadali na pytania dotyczące rozumienia tekstu. Celem spotkania było zachęcenie do odwiedzania biblioteki szkolnej i do czytania książek, które według Wisławy Szymborskiej jest: „Najpiękniejszą zabawą jaką mogła sobie ludzkość wymyślić”.

B66C395E 688B 4914 890A 6E12A41F80D8

 

 

Szkolny Klub Wolontariusza serdecznie dziękuje wszystkim Rodzicom i Uczniom, którzy włączyli się do zbiórki przyborów szkolnych na rzecz Domu Dziecka w Kędzierzynie Koźlu. SKŁADAMY OGROMNE PODZIĘKOWANIA KAŻDEMU I WSZYSTKIM – JESTEŚCIE WIELCY! Dziękujemy nie tylko za ofiarowane przybory- choć jej ilość była imponująca, ale przede wszystkim za wrażliwość otwierającą serce na potrzeby osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Flora Edwards powiedziała kiedyś znamienne słowa: „Kiedy pomagamy innym, pomagamy sobie ponieważ wszelkie dobro które dajemy zatacza koło i wraca do nas”. Z całego serca wierzymy, że tak właśnie się stanie. Wasz odzew na ludzką tragedię napawa optymizmem i ukazuje prawdę o człowieku – warto wierzyć, ponieważ dobro zwycięża. W ten sposób kończymy błyskawiczną zbiórkę i przygotowujemy transport Waszych darów. Dziękujemy 😘 Koordynatorki Szkolnego Klubu Wolontariusza

9D06939A D165 4CB9 97F9 0695AF8B9670

        W piątek 24 września br. uczniowie wszystkich klas ósmych oraz klasy siódmej „b” (wraz z wychowawcami) uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Opola. Tu, w Teatrze Lalki i Aktora, obejrzeli przedstawienie pt. „Balladyna” oparte na utworze poety romantycznego - Juliusza Słowackiego.

        Dzieło należy do kanonu lektur obowiązkowych z języka polskiego w klasie ósmej, więc ciekawym doświadczeniem jest poznanie dramatu nie tylko poprzez jego lekturę, ale w najbardziej właściwym dla niego miejscu, czyli na scenie teatralnej. Takie obcowanie z tekstem pozwala dodatkowo zapoznać się z tzw. „wielotworzywowością” spektaklu teatralnego, który bazuje nie tylko na słowie wypowiadanym przez aktora, ale przemawia też poprzez dekoracje, kostiumy, muzykę, światło, ruch sceniczny, itd. Uwspółcześniona, nieco kontrowersyjna wersja „Balladyny” to świetny punkt wyjścia do dyskusji na temat wizji reżysera i adaptacji dzieła.
Podczas antraktu widzowie mogli podziwiać ekspozycje i dekoracje we foyer (korytarz lub sala obok sali teatralnej), a dzięki nim poznać sylwetki aktorów związanych z Teatrem Lalki i Aktora oraz wystawiane tu sztuki.
        Po ponad dwuipółgodzinnym spektaklu nastał czas na rozrywkę bardziej przyziemną, czyli posiłek w pobliskiej galerii „Solaris”. Stwarzało to również możliwość spędzenia ze sobą czasu i umocnienia, osłabionych podczas długich miesięcy izolacji, więzi. Powrót pociągiem do domu trwał około pół godziny, a potem wszyscy mogli cieszyć się upragnionym weekendem.

 

collagewa

20 września br. Klasy VI, VIIA, VIIC wraz z wychowawcami i rodzicem z klasy VIIA wzięły udział w wycieczce integracyjnej do Kędzierzyna- Koźla. Pierwszym punktem programu było kino, uczniowie zobaczyli film przygodowy: “Czarny młyn”. Porusza on wiele ważnych i aktualnych tematów, takich jak życie i problemy rodzin żyjących na podupadłej prowincji, rola rodziny, problemy osób niepełnosprawnych, tolerancja, ocenianie innych osób stereotypowo, itp. Mimo, że nie był to film akcji, projekcja wywarła na uczniach spore wrażenie. Kolejnym celem wyjazdu był pobyt na basenie Wodne oKKo, gdzie uczniowie mieli możliwość zadbać o swoją kondycję fizyczną, doskonalić naukę pływania, a także mile spędzić czas z kolegami. Chętni uczniowie odwiedzili także halę, gdzie gra i trenuje słynna drużyna piłki siatkowej ZAKSA, mieli możliwość zobaczenia najważniejszych trofeów zdobytych przez tę drużynę, oraz poznania zaplecza i warunków, w jakich zawodnicy trenują.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy późnym popołudniem do domu.

 

WhatsApp Image 2021 09 21 at 15.26.21

       16 września klasy piąte wzięły udział w pokazie przedpremierowym filmu "Mała, wielka stopa". Premiera miała miejsce dopiero 17 września. Film opowiadał historię Adama, który odkrył, że jego zaginiony ojciec jest potomkiem legendarnego Yeti. Okazało się, że Adam też odziedziczył po nim niesamowite zdolności, które teraz bardzo mu się przydadzą. Jego tata, który dzięki wielkiej popularności pomaga chronić przyrodę, wyruszył na ratunek mieszkańcom dalekiego rezerwatu. Tutejsze zwierzęta zagrożone były wyginięciem, bo bezduszne szefostwo wielkiej firmy paliwowej zamierzało w samym środku puszczy zbudować wielką fabrykę. Od wyjazdu ojciec nie dawał znaku życia, więc Adam zbiera swoją rodzinę i kosmatych przyjaciół z niedźwiedziem Burym i szopem Huncwotem na czele, by wyruszyć z misją ratunkową. Film poruszał wiele ważnych i aktualnych tematów m. in. to, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za naszą planetę, że należy chronić przyrodę oraz jak ważne są więzy rodzinne i wsparcie płynące od członków rodziny. Film bardzo wszystkim się podobał.

 Po projekcji filmu piątoklasiści korzystali z atrakcji w Parku wodnym "Wodne OKKO". Opiekę nad uczniami sprawowali: wychowawczynie - Joanna Lamber, Joanna Rigol oraz pani Edyta Radzewicz i pan Szymon Koszkul. 

 

collage

Uczniowie klas I i II wyruszyli na wędrówkę do Kadłubca. Pogoda dopisała i dzieci mogły  cieszyć się wspólnie spędzonym czasem, pośród pięknych krajobrazów naszej okolicy i obserwować zmieniającą się porę roku. Dużą atrakcją okazało się poszukiwanie skrytki w starym młynie, gdzie zostawiliśmy ślad z naszego pobytu (zachęcamy do korzystania z aplikacji Geocaching jest to zabawa w poszukiwanie skarbów za pomocą odbiornika GPS, ideą przewodnią jest znalezienie ukrytego wcześniej w terenie pojemnika). Odwiedziliśmy gospodarstwo rolne, a na boisku czekał na nas grill, policja i OSP z Wysokiej. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w organizację naszej wyprawy, a zwłaszcza strażakom, którzy bardzo dokładnie przeprowadzili szkolenie i objaśnili zasady pracy tak trudnego zawodu.

E9197090 00B2 4038 A04B 571555BDA9CD COLLAGE

 

Dnia 31.03.2022 r. odbył się MIEJSKO – GMINNY KONKURS RECYTATORSKI KLAS VII – VIII KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY VII III Miejsce: Marta Wyróżnienia: Milena, Julia KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY VIII I Miejsce: Luiza II Miejsce: Martyna III Miejsce: Anna, Dorota Wyróżnienia: Joanna, Wiktoria, Emilia, Emilia Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!👏
Dnia 30.03.2022 odbył się MIEJSKO – GMINNY KONKURS RECYTATORSKI KLAS IV – VI KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY IV II Miejsce: Alexandra, Amelie II Miejsce: Kamila, Katarzyna IV Miejsce: Olivia, Paulina, Marta, Dominik KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY V II Miejsce: Maja III Miejsce: Natalia, Aleksandra IV Miejsce: Laura, Łukasz KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY VI Wyróżnienie: Aniela Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!👏
Dnia 29.03.2022 r. odbył się MIEJSKO – GMINNY KONKURS RECYTATORSKI dla klas I-III szkół podstawowych. ➡️Kategoria klasa I: I Miejsce: Olga Legawiec, Antonina Bąk, Antonina Sitnik, Karolina Wicher, Michał Golec II Miejsce: Patryk Dylewski, Martyna Sitnik, Zuzanna Janiszyn, Viktoria Rybol, Liah Sitnik, Maya Sitnik, Martyna Kurelowska, Natalia Plachetka, III Miejsce: Hanna Gasz, Lena Kozak, Antonina Swoboda ➡️Kategoria klasa II: I Miejsce: Marcelina Muszkiet, Dorota Polewka, Zofia Sotor, Katarzyna Żyłka, II Miejsce: Martyna Więcek, Lena Krancioch II Miejsce: Paweł Gebauer, Patryk Żyłka, Kaja Masztalerz, Joanna Bielka ➡️Kategoria klasa III: I Miejsce: Julia Kaczmarczyk, Helena Iwanowska, Magdalena Galusek, Zuzanna Janiszewska, Aneta Twardowska, Lilianna Plachetka, Magdalena Rus, Julia Sitnik, Antonina Szaradowska, Mateusz Dziwisz, Patrycja Tyczyńska II Miejsce: Milena Lis, Wiktoria Zurek III Miejsce: Marlena Szczerska, Antoni Maczurek, Emimlia Smykała, Wiktoria Mirek, Amelia Majba. Wszyscy otrzymali miejsca i nagrody. Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!👏
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to ogólnoświatowe, coroczne obchody, które mają na celu promowanie świadomości różnorodności językowej i kulturowej, a także propagowania rodzimych tradycji.

To coroczne święto, które zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Jego data upamiętnia wydarzenia w Bangladeszu, gdzie w 1952 roku pięciu studentów jednego z uniwersytetów zginęło podczas demonstracji, w której domagano się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Według UNESCO, niemal połowa z 6000 języków świata jest zagrożona zanikiem w ciągu 2-3 pokoleń. Od 1950 r. zanikło 250 języków. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma w założeniu dopomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego. Języki narodowe ze względu na procesy globalizacji są coraz bardziej zagrożone lub całkowicie zanikają. A kiedy zanikają języki, tak samo dzieje się z różnorodnością kulturową świata.

W naszej szkole w tym dniu odbył się konkurs frazeologiczny dla klas VII i VII.

Cele m konkursu było: ⦁ rozwijanie zainteresowań językiem polskim, ⦁ doskonalenie sprawności językowej, ⦁ propagowanie wśród uczniów znajomości frazeologizmów, ⦁ zachęcanie uczniów do doskonalenia umiejętności językowych, ⦁ pogłębianie zainteresowań, poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów.
21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Święto to ma na celu podkreślenie różnorodności językowej świata oraz zwrócenie uwagi na języki zagrożone i powoli ginące. To również data, która ma przypomnieć, że chroniąc język ojczysty - dbamy o tożsamość kulturową. Z tej okazji przygotowaliśmy kilka ciekawostek i łamańców językowych. Na świecie istnieje około 6-7 tysięcy żywych języków. Szacuje się, że w historii ludzkości istniało ich dwa razy tyle, z czasem jednak niektóre z nich zaczęły zanikać i stały się martwe. Od 1950 r. umarło 250 języków. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ustanowiony w 1999 r. przez UNESCO ma w swoim założeniu dopomóc w ochronie różnorodność i językowej jako dziedzictwa kulturowego. Najbardziej popularne języki to: chiński, angielski, hiszpański, hindi i arabski. Szacuje się, że polszczyzna jest jednym z 25 największych języków na świecie – posługuje się nią ponad 40 milionów ludzi w Polsce i poza jej granicami. Język polski - obok chińskiego, węgierskiego i fińskiego - to jeden z najtrudniejszych do nauki języków świata. Sprawia to skomplikowana gramatyka z mnóstwem wyjątków oraz szeleszczące zgłoski. Tym bardziej szanujmy polszczyznę i posługujmy się nią poprawnie, bo to zaszczyt mówić i pisać bezbłędnie w tak trudnym i pięknym języku.

W naszej szkole w tym dniu odbył się konkurs frazeologiczny dla klas VII i VII.

. Celem konkursu było:

⦁ rozwijanie zainteresowań językiem polskim,

⦁ doskonalenie sprawności językowej,

⦁ propagowanie wśród uczniów znajomości frazeologizmów,

⦁ zachęcanie uczniów do doskonalenia umiejętności językowych,

⦁ pogłębianie zainteresowań, poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów.

0B22A1B8 D7EC 47DD A4E8 C5E4271451C6

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?

MK certyfikat 184

2024 Copyright SP Leśnica Rights Reserved