Dnia 17.04.2018r. o godzinie 8:10 wyjechaliśmy na wycieczkę do Pokrzywnej w ramach projektu „Uczniowie Leśnickiej gminy Uczniowie rozwijają kompetencje kluczowe i wyrównują dysproporcje edukacyjne. W wycieczce brały udział klasy: IVa, IVb, IVc, Va i Vb.

Około godziny 10.30 dojechaliśmy na miejsce, po czym zakwaterowaliśmy się w „Villi Daglezja”. Po pysznym obiedzie dostaliśmy paczuszki z prowiantem i poszliśmy poznawać Park Krajobrazowy Gór Opawskich. Wędrowaliśmy ścieżką dydaktyczną, szlakiem niebieskim „Przełomu Złotego Potoku”, następnie poszliśmy na najwyższe wzniesienie Olszaka – stary kamieniołom „Żabie Oczko”. Byliśmy także na odsłonięciu skalnym „Karolinki” w Jarnołtówku. Mieliśmy spotkanie z pracownikiem Parku Krajobrazowego Gór Opawskich – panem Husakiem. Przebywaliśmy w Jarnołtówku, zwiedzaliśmy tam wioski dworu i parku przydworskiego oraz tamy.

Po kolacji poszliśmy na około 10 minut do pokojów, a po chwili pani zawołała wszystkich uczestników wycieczki do sali konferencyjnej i odbyliśmy tam próby układu tanecznego oraz uczyliśmy się piosenki „Pamiętajcie o ogrodach” na sejmik ekologiczny.

Gdy wróciliśmy z prób, mieliśmy w pokojach czas dla siebie. Rozmawialiśmy o różnych sprawach, bawiliśmy się, graliśmy w różne gry.

Po tym całym dniu nadszedł czas na ciszę nocną.

Drugiego dnia wypoczęci i pełni energii poszliśmy na dwugodzinny spacer po okolicy. Chodziliśmy koło Złotego Potoku, po czym udaliśmy się do Moszczanki. Widzieliśmy tam różnego rodzaju ryby i kaczki. Oglądaliśmy łowisko pstrąga. Następnie poszliśmy do sklepu, który znajdował się naprzeciwko naszego ubiegłorocznego pensjonatu. Po spacerze wróciliśmy się do pokojów, aby się spakować.

Gdy zjedliśmy obiad, poszliśmy do pokojów, aby się przygotować do wyjazdu z pensjonatu. Podróż przeminęła nam szybko i sprawnie. Do Leśnicy dojechaliśmy o godzinie 14:30.

Wycieczka była bardzo przyjemna i miła; tylko szkoda, że nie mogliśmy zostać tam troszeczkę dłużej.

Paulina oraz Wiktoria, Oliwia, Patrycja, Dominika i Weronika R. z klasy V b

0B22A1B8 D7EC 47DD A4E8 C5E4271451C6

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?