Śląskie Stowarzyszenie Samorządowe brało udział w konkursie grantowym Działaj Lokalnie 2021 i otrzymało wsparcie finansowe dla projektu "Edukacja obywatelska wśród dzieci i młodzieży". Projekt ten obejmuje pięć gmin (Leśnica, Izbicko, Walce, Jemielnica, Ujazd) oraz powiat strzelecki.
Okres realizacji projektu przypada na wrzesień - grudzień br. i polega na organizacji dwóch spotkań w poszczególnych w gminach, podczas których głównym tematem będzie prelekcja multimedialna dotycząca zasad funkcjonowania wszystkich szczebli samorządu terytorialnego (począwszy od gminnego, poprzez powiatowy i wojewódzki. Prezentacja dotyczyć będzie zagadnień oraz pojęć związanych z samorządem terytorialnym, przybliżenie funkcjonowania samorządów oraz wpływ obywateli na rozwój i kształt samorządów, określenie zadań władz gmin, powiatu, województwa.
Aby prelekcja była atrakcyjna dla młodych słuchaczy, prócz nowoczesnego (multimedialnego) jej przedstawienia, będzie ją prowadził samorządowiec danej gminy czy powiatu, który należy jednocześnie do Śląskiego Stowarzyszenia Samorządowego. Prelegent opowie zgromadzonym dzieciom o swojej codziennej pracy. Wartością dodaną do prelekcji (jeżeli będzie taka możliwość) będzie wycieczka po urzędzie prowadzona przez poszczególnych samorządowców oraz mały konkurs wiedzy z prezentacji dla uczestników prelekcji.
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Góry Chełmskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.sp.lesnica.pl
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
• Tekst alternatywny dla zamieszczanych obrazków
• Napisy dla nagrań audio
• Napisy dla filmów
• Przełączniki wielkości czcionki
• Przełączniki kontrastu
Wyłączenia:
• filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
• część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-08-20.
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest mgr Barbara Górna, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 774615330 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
https://www.rpo.gov.pl/
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
47-150 Leśnica, ul. Zdzieszowicka 23,
Tel.: +48 77 44615330
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona internetowa: www.sp.lesnica.pl
Skróty klawiszowe:
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dostępność architektoniczna
Ze względu na architekturę obiektu i brak windy, nie ma możliwości bezpośredniego dostępu do poszczególnych kondygnacji budynku.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W budynku korytarze, zgodne z prawem budowlanym. W obiekcie nie ma również toalet dla osób niepełnosprawnych.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Do budynku prowadzą schody. Brak jest pochylni dla niepełnosprawnych i platformy schodowej. W obiekcie nie ma pętli indukcyjnych oraz systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
4. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku może wejść osoba z psem asystującym. Pies powinien być wyposażony w uprząż, natomiast osoba niepełnosprawna musi posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
5. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Brak dostępności tłumacza języka migowego.
„Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego”
WSPANIAŁEGO ROKU SZKOLNEGO 2017/2018
Witamy Pierwszoklasistów
SZANOWNI RODZICE
Odpłatność za obiady uczniów w 2022r. należy uiszczać w terminach podanych poniżej:
- wrzesień 2022r.: 21 dni x 6,00 zł = 126,00 zł (do 10.09.2022r.)
- październik 2022r.: 21 dni x 6,00 zł = 126,00 zł (do 10.10.2022r.)
- listopad 2022r.: 20 dni x 6,00 zł = 120,00 zł (do 10.11.2022r.)
- grudzień 2022r.: 17 dni x 6,00 zł = 102,00 zł (do 10.12.2022r.)
Wpłata na konto:
BS Leśnica 37 8907 0008 2001 0000 8957 0005 lub w kasie Gminnego Zarządu Oświaty ul. Nad Wodą 15 (kasa czynna wtorki i czwartki: w godz. 8. 30 do 10.00 i od 11.00 do 14.30 z dopiskiem:
Wpłata za obiady ucznia …………………………….....................
(imię i nazwisko)
Adresat: Szkoła Podstawowa ul. Zdzieszowicka 23, 47-150 Leśnica
Dziękuję za systematyczne dokonywanie wpłat.
Dnia 21 marca 2016 roku obchodziliśmy w naszej szkole Pierwszy Dzień Wiosny oraz Dzień Przyjaźni.
O wpół do dziewiątej zaczęła się pierwsza część artystyczna wykonana przez uczniów klas trzecich. Pierwsze przedstawienie pt. ,,Brzydkie Kaczątko" w wykonaniu klasy 3a okazało się niezwykle ciekawe, nawet gdy ktoś znał historię tego kaczątka. W trakcie przedstawienia nasi młodsi koledzy wykonali przeróżne tańce oraz scenki, które zachwycały widownię, ale balet i polonez wykonany na końcu przedstawienia zadziwił wszystkich. Dziewczynki zachwyciły swoją gracją, a chłopcy powagą. Drugie przedstawienie okazało się zupełnie inne, choć tak samo interesujące i ciekawe jak wcześniejsze. Klasa 3b pokazała nam w swoim przedstawieniu, że naprawdę warto dbać o środowisko, a szczególnie o miejsca, gdzie mieszkają zwierzęta. Nigdy nie spodziewałabym się, że tak zainteresują mnie te dwa występy trzecioklasistów, lecz muszę przyznać, że były naprawdę fajne i koniec zawsze był wesoły. Po tych dwóch bardzo zadziwiających przedstawieniach wszyscy wybraliśmy się do klas, gdzie robiliśmy różne zdrowe posiłki z owoców i warzyw. W całej szkole pachniało kanapkami, szaszłykami z owoców, sokami, sałatkami z owoców i z warzyw oraz goframi przyozdobionymi dużą ilością owoców. Wszyscy świetnie się bawiliśmy przy robieniu tych smakołyków. O jedenastej zeszliśmy z powrotem na dużą salę gimnastyczną, gdzie odbyło się przedstawienie pt. ,,Mały Książę" w wykonaniu klasy 5b. Przedstawienie było zupełnie inne niż występy wcześniejsze. Znalazło się w nim miejsce na piosenki, cytaty o przyjaźni, jak i scenka o szukaniu przyjaciół. Można było podziwiać taniec naszych koleżanek z klasy piątej oraz wysłuchać świetnie zaśpiewanych piosenek o przyjaźni.
Ten dzień był naprawdę ekscytujący i pełen wrażeń dla wszystkich uczniów i nauczycieli. Myślę, że repertuar był naprawdę ciekawy i ani trochę nudny.
Michalina Hytrek klasa VIa
1 marca 2016 roku odwiedzili naszą szkołę iluzjoniści z Ukrainy. Dzieci przywitały gości gromkimi brawami, a następnie z zapartym tchem oglądały magiczne sztuczki. Wszyscy chcieli zostać pomocnikami magików. Wielkie zainteresowanie wzbudziła sztuczka, podczas której magik zamieniał papierki w pieniądze lub sprawił, że z cylindra wyskoczył królik. Niezwykle ciekawe były również magiczne tańce. Przedstawienie bardzo nam się podobało.
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
mgr Olga Goliszewska
wtorek 10.50- 15.50
środa 13.50- 14.50
czwartek 12.00- 13.00
piątek 10.50- 14.50
Według Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:
Z dokumentu wynika, że adresatami mojej pracy są uczniowie, rodzice i nauczyciele. Dlatego moim zadaniem jest rozpoznanie potencjalnych możliwości uczniów oraz ich sytuacji wychowawczej. Takie rozpoznanie poprzedza wszelkie działania profilaktyczne, mediacyjne oraz interwencyjne wobec uczniów, rodziców i nauczycieli. Na stanowisku psychologa prowadzę również badania psychologiczne, które przyjmują różną formę: ankiety, rozmowy, obserwacji, rysunku, etc. Oprócz pracy indywidualnej pracuje również z grupami. Celem pracy z grupą, przybierającą najczęściej formę zajęć psychoedukacyjnych, bardzo często jest rozwiązanie konkretnego problemu, konfliktu, często mediacja. W takim przypadku chodzi nie tylko o jednorazowe rozwiązanie problemu, ale przede wszystkim otwarcie komunikacji, wyposażenie w umiejętność rozwiązywania konfliktów, uwolnienie z negatywnych emocji.