Uff, wreszcie koniec roku szkolnego! – zakrzyknęli zgodnie uczniowie klasy Va (I nie tylko, pozostałe klasy też bardzo się cieszyły!!!). W szkole nie jest może tak źle, ale ta nauka... Koniecznie trzeba było więc się zrelaksować. W tym celu piątoklasiści wyruszyli na pieszy rajd do parku w Raszowej, gdzie uczestniczyli w zajęciach orienteeringu. Oczywiście wszystkim udało się zaliczyć wyznaczone punkty i zdobyć pamiątkową odznakę. A potem – zasłużony posiłek: kiełbaski z grilla, lody i słodkie bułeczki. To jeszcze nie koniec, każdy bowiem mógł wśród atrakcji tego dnia znaleźć coś dla siebie. Było więc opalanie, relaks na hamakach, gry i zabawy sportowe, a nawet taniec. Impreza była naprawdę udana, dlatego serdeczne podziękowania należą się organizatorom i opiekunom (państwu Chaj, pani I. Matuszek, pani M. Paterok i pozostałym rodzicom).

W dniu 26. 06. 2015 r. uroczyście pożegnaliśmy rok szkolny 2014/2015 razem z zaproszonymi gośćmi: burmistrzem Leśnicy panem Łukaszem Jastrzembskim, kierownikiem GZO panią Agnieszką Nowak, dyrektorem Banku Spółdzielczego w Leśnicy panią Renatą Kurzał oraz z rodzicami na czele z przewodniczącym Rady Rodziców panem Andrzejem Gołaszewskim. Uczniowie wyróżnieni w nauce i zachowaniu otrzymali z rąk pani dyrektor Barbary Górnej dyplomy, nagrody i listy gratulacyjne dla rodziców. Niektórzy z uczniów za szczególne osiągnięcia odebrali nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta i Gminy. To jeszcze nie koniec nagród. Pani Renata Kurzał wręczyła także upominki dla najbardziej oszczędnych uczniów. I wreszcie przyszedł czas na najbardziej prestiżowe wyróżnienie szkolne dla uczniów kończących naukę w naszej szkole – tytuł Leśnickiego Orła. W tym roku naszymi Orłami zostali: w kategorii „Nauka”: Emilia Ludwig, w kategorii „Sukces roku”: Samuel Socha, w kategorii „Sport”: Denis Wroczyński. Na zakończenie apelu obejrzeliśmy tańce w wykonaniu dziewcząt z klas III oraz występ piątoklasistów. A potem już tylko spotkania w swoich salach, pożegnanie z wychowawcami i kolegami z klasy i… wakacje! Do zobaczenia we wrześniu!

Pożegnaliśmy klasy szóste.

W dniu 24 czerwca 2015 roku odbyła się uroczystość ukończenia szkoły przez szóstoklasistów. Podczas części oficjalnej wysłuchaliśmy przemówienia pani dyrektor i byliśmy świadkiem przejęcia sztandaru przez uczniów klas V. Następnie pani dyrektor wręczyła szóstoklasistom pamiątki ukończenia szkoły. Duże walory artystyczne towarzyszyły występom głównych bohaterów tego dnia. Przygotowany przez nich pod kierunkiem wychowawców: pani Katarzyny Kozołup i pani Edyty Radzewicz spektakl wywołał wzruszenie rodziców i nauczycieli. Podziw wzbudził również polonez, który zaprezentowali. Część artystyczną zakończył kabaret przedstawiający trudy życia szóstoklasistów przygotowany przez uczniów klas V pod kierunkiem pań: Iwony Romanowskiej i Grażyny Lubczyk.

Później uczniowie i nauczyciele udali się na poczęstunek przygotowany przez rodziców i do późnych godzin wieczornych bawili się na dyskotece.

Wszystkim tegorocznym absolwentom życzymy samych sukcesów w nowych szkołach.

W dniu 24 czerwca klasy I b i c wybrały się na pieszą wycieczkę do gospodarstwa wiejskiego państwa Mikołasz. Celem wycieczki było poznanie życia na wsi, zwierząt hodowlanych w gospodarstwie oraz pracy rolnika. Dzieci  z zaciekawieniem przyglądały się zwierzętom, a niektóre z nich odważyły się je dotknąć i pogłaskać. Po raz pierwszy miały okazję zobaczyć zwierzęta nie na obrazku lecz "na żywo" i zapoznać się ze sprzętem rolniczym. W gospodarstwie państwa Mikołasz zjedliśmy ze smakiem kiełbaskę z rożna oraz ciasto podane przez gospodarzy. Zadowoleni, pełni pozytywnych wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia, wróciliśmy do szkoły. Wycieczka była bardzo udana i z pewnością na długo zapadnie w pamięci dzieci.

Bardzo dziękujemy gospodarzom za miłe przyjęcie.

23 czerwca 2015 roku odbyły się zajęcia z nauki udzielania pierwszej  pomocy w klasie I a, I b i I c prowadzone przez panią  Tamarę Sawicką i Marię Wróbel. Ćwiczenia warsztatowe wzbudziły duże zainteresowanie uczniów.  Dzieci znakomicie radziły sobie z wzywaniem karetki pogotowia dzwoniąc na numer 112, jednak wykonanie 30 równomiernych ucisków na fantomie okazało się nie lada wyczynem dla najmłodszych uczniów w szkole. Dzięki temu, że Program Edukacyjny ,,Ratujemy i Uczymy Ratować" funkcjonuje w naszej szkole już kilka lat, Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy postanowiła przekazać uczestnikom programu tekturowe walizeczki-apteczki. Trafiły one do uczniów klas I- III, którzy uczyli się udzielania pierwszej pomocy w tym roku szkolnym. Przekazanie odbyło się 25 czerwca podczas apelu. W apteczce znajdują się najbardziej podstawowe rzeczy, takie jak rękawiczki, maseczka do prowadzenia resuscytacji, bandaż i koc termiczny. Być może apteczki te sprawdzą się podczas wakacji, a także w domowych sytuacjach.

img 0632

img 0667

Zobacz jak wyglądał egzamin na kartę rowerową i wycieczka.

Dnia 19.06.2015r. nauczycielki języka niemieckiego, pani Cyron Brygida oraz pani Szpylma Natalia i nauczycielki języka angielskiego, pani Sitnik Patrycja oraz Niepala Maria, zorganizowały „Szkolny Dzień Języków”. W trakcie lekcji uczniowie oglądali filmy oraz bajki w językach obcych. Poza tym śpiewali obcojęzyczne piosenki oraz grali w gry językowe. Nauczyciele języków obcych przygotowali i przykleili na korytarzach oraz w klasach kartki, na których w trzech językach (polskim, niemieckim i angielskim) były podpisane różne rzeczy, np. drzwi, kosze na śmieci, okna, itp.

W piękny sobotni i upalny dzień, 13 czerwca grupa chętnych uczniów pod opieką p. Katarzyny Kozołup wybrała się na rajd rowerowy trasą drewnianych kościółków w gminie Ujazd. Pierwszym punktem docelowym był Kościół pw. Św. Elżbiety Węgierskiej w miejscowości Klucz, kolejny to kościół w Zimnej Wódce pw. Św. Marii Magdaleny i trzeci,ostatni, kościół pw. Matki Bożej Śnieżnej w Olszowej. Wszystkie te kościółki należą do jednej parafii, której proboszczem jest ks. Józef Żyłka. Uczestnicy rajdu mieli możliwość poznania historii tychrze kościołów oraz obejrzenia ich bogatego wnętrza.  Po zwiedzaniu przyszedł czas na relaks przy ognisku w ogrodzie u księdza, w Dolnej. Wszyscy rowerzyści pomimo zmęczenia byli bardzo zadowoleni i po zjedzeniu kiełbasek stanęli na boisku by grać w siatkówkę i piłkę nożną. Nikomu nie chciało się wracać do domu.

Wszystkie trzy pierwsze klasy udały się na wycieczkę do Wrocławia. Naszym celem było Afrykarium, które zrobiło na nas wielkie wrażenie i oczywiście ZOO. Zobaczcie jak było fajnie i jak pogoda nam dopisała.

I czerwca to wyjątkowo radosny dzień, tak też postanowiliśmy uczcić to święto w naszej szkole. Na pierwszej godzinie gościliśmy znanego z poczucia humoru Koziołka Matołka podczas spektaklu, w którym mogli występować także niektórzy z nas. Potem przystąpiliśmy do rozgrywek sportowych. Najpierw był to udział w akcji „Polska biega”, w której uczestniczyły wszystkie klasy i nauczyciele. Potem odbyły się zawody piłki nożnej dziewcząt i chłopców. Siłę pozwolił nam odzyskać poczęstunek zafundowany przez Radę Rodziców: ciepłe kiełbaski, lody i lizaczki.

img 1782

Dzisiaj ostatni dzień naszego pobytu nad morze. Po śniadaniu wielkie pakowanie. Niektórzy mieli problem z domknięciem walizek, ale jakoś wspólnymi siłami wszystko zamknięto na ostatni guzik. Następnie poszliśmy nad morze, gdzie odbył się chrzest morski. Aby dojść do Neptuna trzeba było pokonać tor przeszkód na końcu którego podano nam jego miksturę, nawet nam smakowała :) Korzystająć z pięknej pogody do obiadu bawiliśmy się w piachu. Po obiedzie ostatnia atrakcja - rejs statkiem Gryfem po morzu. Fale były duże i trochę bujało, ale nikt nie doznał choroby morskiej. W porcie nasze panie kupiły nam pyszne gofry (słodkości nigdy za wiele) i pożegnaliśmy się z morzem. Szkoda, że co dobre szybko się kończy. Czas wracać do domu, ale wspomnienia pozostaną. Już czekamy na kolejną Zieloną Szkołę.

5 dz (6)5 dz (11)

5 dz (25)

W dniach 28-29 maja klasy V przebywałyasy V przebywaliśm____________________________________________________________________________________________________________ na wycieczce w Kotlinie Kłodzkiej i Górach Stołowych, podczas której zwiedziły wiele ciekawych miejsc. Odwiedziły twierdzę w Kłodzku, gdzie przenieśli się w dawne czasy podczas niecodziennej lekcji historii. Później poświęcali się turystyce górskiej, wchodząc na Szczeliniec i przeciskając się między Błędnymi Skałami. Poza tym uczniowie zwiedzili bazylikę i ruchomą szopkę w Wambierzycach, Muzeum Papiernictwa, Kaplicę Czaszek, odbyli spacer po parku w Kudowie i po Nysie. Atrakcji było tak dużo, że o mało nie przyćmiły one największej – nocy spędzonej poza domem.

Dzisiaj panie bardzo wcześnie nas obudziły (o godzinie 6.30). Po śniadaniu pojechaliśmy na ostatnią wycieczkę do Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Tam uczestniczyliśmy w zajęciach pt. "Codzienne zajęcia Słowian". Podczas warsztatów robiliśmy sznury, łowiliśmy ryby, praliśmy na tarze, dłutem strugaliśmy buty dla konia. Mogliśmy również wydobywać torf, którym dawniej opalano domy. Po zajęciach pani przewdonik oprowadziła nas po chatach. Widzieliśmy jak mieszkali i ubierali się Słowińcy. Obejrzeliśmy też film o ich dawnym życiu. Opuszczając skansen degustaliśmy ciasto upieczone przez panią sołtys Klug. Po powrocie do ośrodka i krótkim odpoczynku poszliśmy na zwiady do portu, aby sprawdzić jakim statkiem jutro wypłyniemy na morze. W drodze powrotnej wydaliśmy ostatnie nasze pieniądze :(, ale za to cel był szczytny. Pamiątki dla CAŁYCH RODZIN zostały zakupione :). Po kolejnych wyczerpujących zajęciach edukacyjnych rozpoczęliśmy wielkie przygotowania do dyskoteki. Kiedy dziewczyny wyszły ze swoich pokoi, panie były zachwycone, a chłopcy wielce zdziwieni. Kontrast był zadziwiający. Dziewczyny miały anielskie kreacje, wspaniałe fryzury, a nawet barwne makijaże. Chłopcy mieli stoje bardzo sportowe, a jednynym akcentem dyskotekowym były żelowe irokezy. Bawiliśmy się przednio. Po dyskotece odbyło się wielkie podsumowanie Zielonej Szkoły. Dostaliśmy nagrody za konkursy plastyczne i konkurs czystości. Nagrodę również otrzymała Ola Kozołup, jako najsympatyczniejsza uczestniczka Zielonej Szkoły. Również wyróżniliśmy nasze panie. Przygotowaliśmy dla nich specjalne podziękowania. Po tym pracowitym, ale i szczęśliwym dniu bardzo szybko zasnęliśmy.

4 (17)

4 (11)

Sea Park w Sarbsku to kolejna atrakcja naszej Zielonej Szkoły. Bardzo sympatyczna pani przewodnik zapoznała nas z różnymi zwierzętami morskimi i pokazała ich makiety. Następnie zobaczyliśmy niezwyły pokaz tresury fok. Po pokazie poszliśmy do oceanarium 3D oraz kina emocji 5D, które dostarczyło nam niezwykłych wrażeń (to bylo naprawdę straszne). Rekin ludojad rozdziabił na nas paszczę pełną zębów, rozbił szybę akwarium, a woda prysnęła prosto na nas. Żeńska część naszej grupy (łącznie z paniami) piszczała wniebogłosy, a męska cześć im wtórowała. Były tam również inne atrakcje: piękne place zabaw, park linowy, piracki okręt do góry nogami, woliery z ptakami, muzeum rękodzieła marynistycznego, park miniatur latarni morksich oraz gaj młodego pirata na Galeonie Wodnik. Zadowoleni i zmęczeni wróciliśmy na obiad. Po popołudniowych zajęciach edukacyjnych poszliśmy nad morze. Tam przy silnym wietrze puszczaliśmy latawce i graliśmy w piłkę. Niketórzy próbowali zbadać przemakalność swoich butów. Ostatnią atrakcją dzisiejszego dnia było ognisko, na którym zjedliśmy kiełabaski i nauczyliśmy się nowej piosenki pt. ,,Dziki włóczęga".

3 (18) 3 (12)

Drugi piękny słoneczny dzień. Po pysznym śniadaniu i obowiązkowej kontroli czystości pokoi, wyruszyliśmy kolejką ( ciuchcią) na ruchome wydmy do Słowińskiego Parku Narodowego. Statkiem dopłynęliśmy do Rąbki, a dalej pieszo - na wydmy. Tyle gór piachu nigdy nie widzieliśmy. Cóż tam były za atrakcje? Mogliśmy się wspinać, turlać, a nawet zakopać pana Mariusza. Wyrzutnia rakiet też była SUPER! Kolejną atrakcją była latarnia w Stilo, w której musieliśmy pokonać 123 schody. Jest to jedna z 15 latarni na naszym wybrzeżu. Na koniec dnia poszliśmy puszczać latawce na plaży i podziwialiśmy zachód słońca.

26  (2)

26  (38) 26  (27)

Dnia 24 V 2015 r. klasy II a, II b i III b wyjechały na Zieloną Szkołę do Łeby. Przywitała nas piękna, słoneczna pogoda, w związku z czym poszliśmy zaraz nad Bałtyk (nie obeszło się bez zamoczenia nóg). Tworzyliśmy rzeźby z piasku i zbieraliśmy muszelki. Po obiedzie poszliśmy do portu, gdzie zobaczyliśmy piękne okręty Vikingów i kutry rybackie, które przygotowywały się do połowów ryb. Pamiętając o jutrzejszym Święcie Mamy, redagowaliśmy życzenia na kartkach pocztowych. Ostatkiem sił wieczór zakończyliśmy nauką afrykańskiej piosenki ,,Siyahamba" przy dźwiękach gitary Pana Mariusza.

Więcej zdjęć w galerii

Lokalny patriotyzm to nie tylko przywiązanie i umiłowanie tradycji „małej ojczyzny”, ale również kibicowanie zdolnym osobom, pochodzącym z naszego rejonu, które osiągają sukcesy na arenie międzynarodowej.
Jedną z takich osób jest tenisistka Justyna Jegiołka, którą mieliśmy przyjemność odwiedzić w ostatnią sobotę 23 maja. Mimo że w Polsce tenis nie cieszy się taką popularnością jak piłka nożna czy siatkówka, to z pewnością po tej wizycie zyskał kolejnych fanów. Najpierw mogliśmy zobaczyć Justynę w akcji podczas codziennego treningu. Następnie z zapartym tchem wysłuchaliśmy jej opowieści o turniejach niemal w każdym zakątku świata, w których brała udział. Po raz kolejny potwierdziło się również powiedzenie, że bez pracy nie ma kołaczy, ponieważ okazało się, że Justyna poświęca bardzo dużo czasu na treningi. Ta wizyta utwierdziła nas w przekonaniu, że warto walczyć o swoje marzenia, bo nawet osoba pochodząca z niewielkiej miejscowości może stać się znana na całym świecie.

Uczniowie klas VI z opiekunem Koła Regionalnego

Pod takim hasłem w dniu 22 maja w Parku Miejskim zorganizowaliśmy festyn szkolny. Świetna zabawa, emocje sportowe, prezentacje artystyczne i pyszny poczęstunek – to wszystko można powiedzieć o tej imprezie.
Na początku pani dyrektor Barbara Górna przywitała wszystkich gości i organizatorów oraz przedstawiła plan uroczystości. Następnie rozpoczęliśmy zmagania sportowe. Każda klasę reprezentowali uczniowie i rodzice, którzy przystąpili do rywalizacji na obwodzie stacyjnym. Konkurencje wymagały sprawności fizycznej, wytrwałości i dobrej taktyki. Przygotowała je pani Katarzyna Kozołup. Był bieg w workach, podbijanie piłeczki, nożyce, bieg z balonami, taczki z jajkiem, hula-hop, rzuty do celu i ... dużo śmiechu. Tę część rozgrywek wygrała klasa VIa, II miejsce zajęła klasa Vb, III – Va.
Kolejnym punktem programu był pokaz talentów. Uczniowie mogli tu zaprezentować swoje umiejętności muzyczne, taneczne i wokalne. Równolegle trwała rywalizacja o tytuł najbardziej wysportowanej rodziny. Najlepiej poradziła sobie tutaj rodzina Oliwii Sitnik, na drugim miejscu uplasowała się drużyna Patryka Machonia, na III – rodzina Mincer.
Jak zawsze sporo emocji wywołał mecz piłki siatkowej uczniowie-nauczyciele-rodzice. Był tak zawzięty, że nie sposób było wyłonić najlepszą drużynę, i (co jak wiemy jest wyjątkowym zdarzeniem) zakończył się remisem.
Potem nastąpiła dekoracja medalowa i... uzupełnianie brakujących kalorii dzięki ciepłemu poczęstunkowi zafundowanemu przez Radę Rodziców i wszystkich chętnych, którzy wsparli imprezę pysznymi wypiekami. Dzień można było zakończyć szaleństwem na parkiecie podczas zabawy tanecznej.
Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli zorganizować nam to przedsięwzięcie. Przede wszystkim zaś dziękujemy za wspaniałą zabawę i uśmiech na twarzach.

img 1698

18.10.2017 Ferienhaus Ostsee

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?