Pobyt uczniów z naszej szkoły i dzieci z Czech w Szklarskiej Porębie.

Sprawozdanie

z wycieczki do Szklarskiej Poręby w dn. 18-24.09.2017

Dzień 1

Dnia 18.09.2017r. o godzinie 7.15 wyjechaliśmy pociągiem do Szklarskiej Poręby. Po drodze czekała nas jedna przesiadka we Wrocławiu. Po długiej i męczącej podróży znaleźliśmy się w domu wczasowym „Jaś” w Szklarskiej Porębie Dolnej. Odpoczęliśmy i rozpakowaliśmy swoje bagaże. Tego samego dnia wybraliśmy się na długi spacer w celu zapoznania się z piękną miejscowością, mieliśmy zamiar pójść do parku Ducha Gór, ale niestety złapał nas deszcz i musieliśmy się wrócić. Gdy wróciliśmy, każdy z nas zjadł pyszną kolację, po której odbyła się dyskoteka, która miała na celu integrację z kolegami z Czech. Wieczorem wszyscy się umyli i poszli spać. Pierwszy dzień był naprawdę fajny.

Wiktoria Sobota

Joanna Nawara

Julia Mincer

Paulina Hibner

Dzień 2

Dzisiaj około godziny 9.30 wyruszyliśmy  na wycieczkę zdobywać szczyt Szrenicy. Wszyscy ubrali ciepłe kurtki, odpowiednie obuwie. Busem podjechaliśmy pod wyciąg krzesełkowy. Podczas jazdy wyciągiem mieliśmy jedną przesiadkę. Po dotarciu na Szrenicę odpoczęliśmy w schronisku. Na szczycie jedna z uczennic zasłabła, przyjechał po nią GOPR i odwiózł do szpitala. Powoli zaczęliśmy schodzić ze szczytu. W drodze powrotnej podziwialiśmy  dwa wielkie wodospady Kamieńczyk, gdzie nagrywana była scena do „Opowieści  z Narnii” i Szklarkę. Widoki były piękne. Czas szybko mijał, ponieważ przewodnik  opowiadał nam różne ciekawostki na temat góry Szrenicy. Większość  osób chciałoby powtórzyć tan wypad w góry.

Natalia Skolik

Ania Gruszkowska

Weronika Spilla

Julia Filusch

Natalia Pazurek

Dzień 3

Dzisiaj około godziny 8:30 wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę, aby zwiedzić Zamek Chojnik w Karpaczu. Gdy wchodziliśmy na górę zobaczyliśmy piękne okazy skał oraz roślinności. Niektóre z kamieni miały nawet 317 mln lat. Pan przewodnik opowiedział nam różne ciekawostki, które wszystkich interesowały. Po wizycie na Chojniku, bardzo głodni zjedliśmy pyszny obiad w restauracji ,,Tramp’’. Najedzeni i pełni energii udaliśmy się do Świątyni Wang, która został zbudowana w XII wieku. Mogliśmy zobaczyć jej starożytne wnętrze oraz wysłuchać historii jej powstania. Następnie, pełni pozytywnych wrażeń, zrobiliśmy małe zakupy w postaci pamiątek i udaliśmy się do naszego ośrodka. Podsumowując, dzisiejszy dzień był świetny i wiele nas nauczył.

Milena Kopczyńska

Karolina Cedzich

Kinga Tomeczek

Wiktoria Paterok

Sara Kopa

Dzień 4

Dnia 21 września 2017 roku odbyła się wyciczka do „Huty Julia” w Piechowicach. Jechaliśmy 12 minut autobusem z domu wczasowego „Jaś”. Po przyjeździe weszliśmy do budynku ,w którym oglądaliśmy różne szklane przedmioty, wszystkie bardzo piękne i drogie, np. lampki na wino po 80 zł. Następnie poszliśmy na warsztaty z malowania na szkle kryształowym. Przed malowaniem założyliśmy fartuchy. Każdy malował coś innego np. iedźwiedzia,żółwia,konia i wiele innych. Po zakończonej pracy umyliśmy porządnie ręce, a następnie pani zaprowadziła nas na teren fabryki, gdzie oglądaliśmy etapy powstawania szkła. Przejął nas pan przewodnik, który wszystko dokładnie opowiadał. Zwiedzaliśmy tak około godziny. Po zwiedzaniu wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w dalszą drogę. To była najlepsza część tej wycieczki. Pojechaliśmy na Termy Cieplickie, w których się świetnie bawiliśmy przez całe cztery godziny.Po zakończeniu zabawy wróciliśmy do hotelu. Zjedliśmy obiadokolacje i poszliśmy do swoich pokkoji.Tak wyglądał nasz czwarty dzień tygodniowego wyjazdu do Szklarskiej Poręby. Wszyscy z niecierpliwością czekali na kolejny dzień bobytu.

Aleksandra Kozołup, Agnieszka Kita, Martyna Rigol, Zosia Gola, Piotr Kosok

Dzień 5

Dnia 22 września 2017 roku po śniadaniu około 9:15 wyruszyliśmy z panem przewodnikiem na stacje kolejową.  Ze Szklarskiej Poręby Dolnej dojechaliśmy pociągiem do Szklarskiej Poręby Górnej. Następnie poszliśmy na krótkie zakupy. Po zakupach poszliśmy zobaczyć pomnik Ducha Gór. Miał on rogi jelenia, głowę orła, rozdwojony język, tłów jelenia, nogi kozy i długi ogon. Później wyruszyliśmi na szlak waloński. Po drodze wstąpiliśmy do czerwonej jamy. Potem poszliśmy do Żelaznego Tygla. Uwierzycie, że pięciu chłopców przegrało zakład z dwoma dziewczynami. Zakład polegał na tym, że dwie dziewczyny miały przeciągnąć chłopców ok 3 metrów aż do słupka za pomocą starożytnego urządzenia.  Następnie mIieliśmy ognisko z kielbaskami. Potem mieliśmy  superanckie warsztaty- do wyboru było robienie branzoletek lub naczyń glinianych. W drodze powrotnej widzieliśmy kamień Chybotek. Wróciliśmy zadowoleni do domu wczasowego „ Jaś ”.

Paulina Zeisig

Zuzanna Nowak

Kinga Warzecha

Agata Wyschka

Daniel Wycisło

Jacek Langer

Agata Nierle

Dzień 6

Przeostatni dzień naszego pobytu L Pojechalismy pociagiem do Szklarskiej Poręby zrobić ostatnie zakupy, w tym pamiątki dla bliskich. Po przyjeździe poszliśmy na krótki spacer po okolicy. Wieczorem zaczęliśmy się pakować, ponieważ kolejnego dnia czekała nas podróż powrotna. Podsumowując, wyjazd był dla nas najlepszą nagrodą. Bawiliśmy się-ucząc. Chcielibyśmy to jeszcze powtórzyć J Dziękujemy!

0B22A1B8 D7EC 47DD A4E8 C5E4271451C6

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?