foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

I nadszedł ten długo wyczekiwany czas radości i wolności. Czas zasłużonego odpoczynku po wielu miesiącach ciężkiej pracy – wakacje! 24 czerwca 2022 r. o godzinie 8.30 rozpoczęło się zakończenie roku szkolnego.

Było to wyjątkowe pożegnanie się z uczniami klas I-VII i pożegnanie absolwentów klas ósmych.

Przy tej okazji  zostały wręczone przez Burmistrza Leśnicy   stypendia  za osiągnięcia artystyczne, sportowe oraz naukowe.

 

 

Zdjęcia

 

WhatsApp Image 2022 06 24 at 13.57.33

 

 

Lucyna T.

23 czerwca 2022 r. uczniowie klas 5a i 5b wraz zopiekunami realizowli Program profilaktyczny z elementami profilaktykialkoholoweji przeciwdziałania uzależnieniom -"Leśniczanie nałogom stop - bezpieczny, zdrowy, aktywny tryb życia bez nałogów". 

Uczniowie poznali zasady prowadzenia zdrowego, aktywnego i bezpiecznego trybu życia. Przeprowadzono zabawy sportowe m. in.: wspólne skakanie na skakance, przeciąganie liny, pluskanie się w jeziorze, pływanie nurkowanie pod czujnym okiem Ratowników Dróżyny WOPR Leśnica. Atrakcją wyjazdu była nauka pływania na deskach SUP pod czyjnym okiem instruktorów (pana Marcina i Dominika) Szkoły Pływania "Wodnik" Zbigniew Chałat. Uczniowie zostali zapoznani z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas wypoczynku nad wodą.

 

sup

 

 

21 czerwca uczniowie klas V udali się na wycieczkę (pielgrzymkę) wraz z Siostrami Służebniczkami z Leśnicy S. Anuncjatą i S. Janą pod opieką pani Eli K. i Joanny F. do Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej i Krakowa Łagiewnik. Wędrowaliśmy śladami Św. Jana Pawła II.

W Wadowicach zwiedziliśmy m.in. Bazylikę, Muzeum Jana Pawła II. Mieliśmy okazję zobaczyć również Liceum do którego uczęszczał Święty. Oczywiście był czas na skosztowanie Papieskich Kremówek. Wczesnym popołudniem udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę, w której wielokrotnie modlił się Jan Paweł II jako mały chłopiec. Naszym uczniom bardzo spodobało się również Muzeum Misyjne.

Po obiedzie w McDonald udaliśmy się do Krakowa Łagiewnik by tam pomodlić się w Cudownej Kaplicy, gdzie S. Faustyna miała widzenie Jezusa Miłosiernego, weszliśmy również do Bazyliki, którą poświęcił papież Jan Paweł II oraz wjechaliśmy na wieżę widokową, z której podziwialiśmy panoramę Krakowa.

Pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do Leśnicy. W autokarze Siostry przeprowadziły mini konkurs dotyczący wycieczki. Nasi uczniowie wykazali się ogromną wiedzą na temat miejsc, w których przebywaliśmy oraz osoby Św. Jana Pawła II.

Uczniowie podziękowali również Siostrom, które zorganizowały jak powiedzieli nasi uczniowie wycieczkę hybrydową czyli po części wycieczkę a po części pielgrzymkę.

 

lagiewniki

 

Elżbieta K.

Do wakacji dzieli nas już tylko jeden mały krok, dlatego w trosce o bezpieczeństwo uczniów naszej szkoły odbyła się prelekcja na temat czyhających w tym czasie zagrożeń. Panowie strażacy pokrótce opowiedzieli o specyfice swojej pracy, obowiązkach, którym muszą podołać oraz odpowiedzialności za ludzkie życie. Opowiedzieli, na jakie niebezpieczeństwa jesteśmy narażeni i jak ich uniknąć lub sobie z nimi poradzić. Odbył się pokaz wozu strażackiego wraz z jego osprzętem, a także krótki kurs udzielania pierwszej pomocy przy użyciu fantoma i profesjonalnej aparatury. Następnie każdy uczestnik mógł wcielić się w rolę prawdziwego strażaka zasiadając w wozie strażackim, przymierzając odpowiednie stroje służące do pracy podczas akcji czy wypróbować działanie węża gaśniczego. Piękna pogoda sprzyjała temu wydarzeniu. Teraz możemy spokojnie zaczynać wakacje korzystając z wiedzy, którą przekazali nam panowie. Dziękujemy serdecznie za ciekawą i pouczającą lekcję. A uczniom naszej szkoły życzymy udanych, pełnych wrażeń, słonecznych i przede wszystkim bezpiecznych wakacji.

P.S.

Straż

Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

Zbliża się koniec roku szkolnego- czas odbierania świadectw, podsumowań intensywnej pracy, wspominania trudnego i pełnego wyzwań roku.

Dla niektórych osób będzie to również czas pożegnań z nauczycielami i kolegami, gdyż już za kilka miesięcy rozpoczną swą edukacyjną przygodę w innym miejscu, z innymi ludźmi.

Wszyscy wiemy, że kończący się obecny rok szkolny był kolejnym trudnym czasem, pełnym niespodzianek, wyrzeczeń i ogromnej pracy. To wspaniała okazja do wspólnego świętowania z dziećmi- wszyscy daliśmy radę!

Jest to okazja do wspólnego wyjścia do kina, na pizzę, wspólnego spaceru… I mimo, że nie każdy otrzyma świadectwo z paskiem, to przecież każdy wkładał wiele wysiłku w naukę i pracował na miarę swoich możliwości.

Co jest ważniejsze?

Sprawą oczywistą jest, że przedmioty, których dzieci uczą się w szkole są ważne i potrzebne w dorosłym życiu. Jednak rozwój to także inne umiejętności, których posiadanie czyni nasze dziećmi dobrymi ludźmi. Przecież jako rodzice chcemy, aby na takich ludzi wyrosły nasze dzieci, prawda?

Czy tak samo jak na ocenę ze sprawdzianu z matematyki zwracamy uwagę na to, jak nasze dziecko odnosi się do innych? Czy jest przyjazne, pełne empatii i chętne do pomocy? Czy tak samo jak na projekt z historii przykładamy wagę do tego, czy nasze dziecko jest odpowiedzialne i potrafi przepraszać innych za błędy i nieporozumienia, które czasem mogą się zdarzyć? Czy potrafi te błędy naprawić?

Tymi słowami zachęcam Państwa do refleksji nad własnymi postawami i pragnę zachęcić do obserwacji- czy na co dzień zwracamy uwagę tylko na oceny szkolne, czy zauważamy całokształt rozwoju naszego dziecka? Być może dziecku nie udało się zdobyć kolejnej 5 z ważnego przedmiotu, ale za to nauczyło się radzić sobie z trudnymi emocjami? A może jesteście Państwo rodzicami dziecka, które nie będzie miało w tym roku świadectwa z paskiem, ale zdobyło przez ten rok inne ważne umiejętności i godne naśladowania postawy?

Doceniajmy dzieci nie tylko za oceny- takie wsparcie buduje w dzieciach poczucie własnej wartości.

Podsumowanie i wnioski

Spróbujcie z Waszymi dziećmi podsumować ten rok pracy- zapytajcie dziecko co dla niego było trudne w tym roku? Czy jest zadowolone ze swojej pracy? Czego ciekawego dowiedziało się w tym roku szkolnym? Czego chciałoby się nauczyć w kolejnym?

Proponuję aby taka rozmowa odbyła się bez oceniania i komentowania ze strony rodziców. Dzieci same potrafią dokładnie wyciągać wnioski. Przede wszystkim słuchajmy. Na pewno docenią i poczują nasze wsparcie, zainteresowanie, troskę i okazywaną miłość. I to nie tylko na zakończenie roku szkolnego, ale każdego dnia. Niezależnie od tego jak wygląda świadectwo. Ponieważ to każdego dnia dziecko zdobywa najważniejszą umiejętność, która przyda mu się w całym życiu- umiejętność bycia człowiekiem i dawania innym miłości i dobra. I do tego wniosku załączam inspirującą grafikę świadectwa, które można znaleźć w internecie, a które pokazuje nam wartość innych zdobywanych codziennie umiejętności przed dziecko.

 

świadectwo

 

Olga G.

Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego z opiekunem Panią Elą oraz członkowie pocztu sztandarowego z opiekunem Marią Zmudą wzięli udział w pierwszych obchodach Narodowego Dnia Powstań Śląskich. Uroczystość rozpoczęła się 20 czerwca o godz. 12.00 uroczystą Mszą Św. O godz. 13.15 nastąpił przemarsz uczestników uroczystości pod Pomnik Czynu Powstańczego.

 

powstania1

 

Maria Z.

Uczniowie klas 4a i 4 b odbyli kolejną wspólną wycieczkę. W ramach programu „Bezpieczna Akademii Rozwoju Leśniczan"- aktywne spędzanie czasu jako zapobieganie uzależnieniom i nałogom, wybraliśmy się na Dolny Śląsk, gdzie zwiedziliśmy jedną z największych atrakcji pruską twierdzę Srebrna Góra. Pani przewodnik, przebrana za pruskiego żołnierza, oprowadziła nas po potężnym obiekcie Donjon, jednym z najciekawszych przedstawicieli fortyfikacji nowożytnych. Poznaliśmy, jak wyglądało życie pruskiego żołnierza i służba w wojsku. Następnie przeszliśmy do Fortu Spitzberg, gdzie polski żołnierz opowiedział nam o historii obiektu oraz oprowadził tajnymi przejściami po forcie. Dzień był bardzo udany i na pewno pogłębiliśmy wiedzę z zakresu historii.
Dzień drugi to rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem. Po smacznym śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Gór Stołowych. Pokonaliśmy ponad 600 schodów i znaleźliśmy się na szczycie Szczelińca. Wspaniałe widoki i ciekawe opowieści przewodnika, wynagrodziły zmęczenie 😊
Szczęśliwi wróciliśmy wieczorem do Leśnicy.

 

wycieczka4

 

Maria Z.

Dnia 2 czerwca 2022 r. Klasa 5a i 5b odwiedziły Wrocław. Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy od Galerii Dominikańskiej, kierując się do Rynku podziwialiśmy zabytki tego pięknego miasta. Co krok spotykaliśmy zabawne Krasnoludki. Zagraliśmy nawet w grę miejską, podczas której szukaliśmy Krasnali na wrocławskim Rynku. Zobaczyliśmy Ostrów Tumski. Po obiedzie, tramwajem udaliśmy się do ZOO, gdzie spędziliśmy cudowne chwile w otoczeniu zwierząt z różnych zakątków świata.

 

wroclaw

 

Joanna R.

 

W ramach obchodów Dnia Dziecka uczniowie klas czwartych zakończyli projekt edukacyjny „Bieg po zdrowie” -program antytytoniowej edukacji zdrowotnej opracowany przez GIS. Podczas zajęć brali udział w edukacji filmowej, wspólnie wykonali plakaty, wzięli udział w prelekcji prowadzonej przez Panią Pielęgniarkę.

 

dziendziecka4

 

Maria Z.

Dzieci z klas 2 i 3, łącznie z uczniami z Ukrainy, brały udział w warsztatach gry na bębnach, zdobienia pierników i poznały technikę dequpage. Zajecia zostały przeprowadzone w PCK w Strzelcach Op. w ramach projektu " Kultura językiem integracji".

Bębny

W poniedziałek, 6 czerwca 2022 r., udaliśmy się na dziękczynną pielgrzymko-wycieczkę z okazji przyjęcia Sakramentu I Komunii Św. W pierwszej kolejności pojechaliśmy do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, gdzie nasz ks. wikary, Paweł Knop, odprawił w naszej intencji mszę św. w Kaplicy Świętych Obcowania. Po mszy zwiedziliśmy Sanktuarium, zjedliśmy drugie śniadanie i udaliśmy się do Krakowa, ponieważ na Wawelu czekały już na nas zajęcia "Smocze opowieści", które odbyły się w Ogrodach Królewskich. Po zapoznaniu się z dawnym życiem na zamku i historią królów Polski, zaczęliśmy zwiedzać Katedrę, Muzeum Katedralne oraz Groby Królewskie. Zwiedzanie Wawelu zakończyliśmy na wejściu do Smoczej Jamy. Potem był czas na małe pamiątki dla naszych bliskich. Po udanych zakupach poszliśmy na Stare Miasto, gdzie zjedliśmy pyszne lody z polewą truskawkową. O godz.16,00 odsłuchaliśmy razem Hejnał Mariacki, a potem poszliśmy zjeść kolację do McDonald's. Wracając do autobusu przeszliśmy przez Sukiennice. Pogoda w tym dniu była cudowna, a wycieczka bardzo udana! Wróciliśmy do domu bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi i mądrzejsi o nowe doświadczenia. 

 
Uczniowie kl.IIIa
 Pati lagiewniki

31 maja uczniowie z Ukrainy oraz klasa 7a wzięli udział w wyjeździe integracyjno-edukacyjnym w ramach projektu „Kultura językiem integracji”

Projekt ten realizowany był przez PCK w Strzelcach Op. Uczniowie brali udział w bezpłatnych w warsztatach ceramicznych oraz malowania wzoru opolskiego.

WhatsApp Image 2022 06 08 at 11.44.51

Elżbieta K.

W ramach innowacji w maju uczniowie dowiedzieli się kim były kobiety z najsłynniejszych dzieł sztuki, analizowali kim jest muza dla artysty. Poznali najważniejsze postacie polskich artystek (malarek i rzeźbiarek) oraz sportsmenek. Analizowali, jak wyglądała droga kobiet do zdobywania wykształcenia i pozycji w świecie sztuki i sportu. Łukasz i Laura z klasy V b wykonali gry dotyczące wybranej kobiety nauki. Na II piętrze można podziwiać gazetkę  a także lapbook, wykonany przez Aleksandrę z klasy V b.

 

lapbook

 

Maria Z.

1 czerwca w naszej Szkole obchodzony był Międzynarodowy Dzień Dziecka. Uczniowie brali udział w Biegu ku Słońcu (na szczęście pogoda dopisała). Z samego rana biegali uczniowie klas 1-3. Wszyscy otrzymali dyplomy za udział w biegu.

Od godz. 10 rozpoczęła się impreza dla uczniów klas 5-8. Tuż przed biegiem pani dyrektor Barbara Górna wręczyła nagrody klasom 7 i klasie 6 za udział w konkursie „Bioróżnorodność wokół nas”, który był ogłoszony przez Czysty Region.

Następnie uczniowie pod opieką nauczycieli przeszli na miejsce startu. Trasa nie była zbytnio wymagająca. Metę przekroczyli wszyscy uczniowie.

Udział w biegu wzięli również reprezentanci nauczycieli: pan Maciek, Pani Asia R., pani Marysia N. oraz pani Kasia K.

Uczniowie mieli również możliwość udziału w treningu reprezentantów naszej szkoły w sztafecie. Ich start na zawodach wojewódzkich będzie miał miejsce za kilka dni (trzymamy mocno kciuki)

Po zakończonym biegu wszyscy uczniowie otrzymali soczek i lody, które zakupiła Rada Rodziców.

Po krótkim odpoczynku na boisku asfaltowym uczniowie wspólnie tańczyli Belgijkę a uczniowie klas 8 Poloneza.

dziendziecka1

 

dziendziecka

 

Elżbieta K.

Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka, a także nadchodzących wakacji chciałabym zachęcić Was do przyjrzenia się Waszym relacjom z dziećmi i zadbania o nie oraz nawiązania jeszcze bliższego kontaktu z nimi.

Większa ilość dni wolnych i brak pośpiechu może sprzyjać dłuższym rozmowom i byciu razem. Relacja z naszymi dziećmi to więź, którą budujemy z nimi od najmłodszych lat. I to my, jako dorośli, jesteśmy odpowiedzialni za to, jak ta relacja wygląda.

Relacja i komunikacja

Nikogo współcześnie nie dziwi fakt, że rola rodzica jest rolą kluczową w dorastaniu dzieci, że rodzice są autorytetem i w trudnych chwilach dzieci zwracają się właśnie do nich, co potwierdzają liczne badania naukowe.

Jednak kiedy w kontakcie z naszymi dziećmi pojawiają się trudności to często zapominamy o empatycznej komunikacji z nimi. Pojawiają się wtedy z naszych ust niemiłe słowa, kolejne stawiane wymagania, krytyka czy oceny. A to nie pomaga w budowaniu porozumienia. Co zatem ja, jako rodzic mogę robić na co dzień by lepiej rozumieć swoje dziecko? Co mogę zrobić by ono chciało ze mną rozmawiać, spędzać ze mną czas? Co mogę zrobić aby dziecko wiedziało, że jestem po jego stronie i je wspieram?

Jak możemy na co dzień wzmacniać relację z naszymi dziećmi?

  1. Budując komunikację należy czasem zrewidować swoje oczekiwania wobec dziecka- czy nie wymagam za dużo? Czy moje dziecko jest rozwojowo gotowe na to, aby zrobić to czego od niego oczekuję? Czy nie ma innych specyficznych trudności, które mogą mu to uniemożliwiać? Czy moje zachowanie względem dziecka jest spójne z tym, co mu mówię?
  2. Zawsze zakładaj, że dziecko robi najlepiej jak potrafi. Jeśli przejawia trudne emocje czy zachowanie to prawdopodobnie tylko taka strategia jest mu w danym momencie dostępna. Staraj się patrzeć oczami dziecka- czego ono w danym momencie potrzebuje? O co próbuje się zatroszczyć? Traktuj poważnie emocje i świat wewnętrzny swojego dziecka.
  3. Rozmawiaj, rozmawiaj, rozmawiaj. To bardzo ważne aby dziecko miało poczucie, że zostało wysłuchane, że nie chcemy go oceniać i jesteśmy naprawdę zainteresowani tym, co ono chce nam powiedzieć. Nazywaj potrzeby oraz emocje swoje i dziecka.
  4. Zwracaj uwagę na treść wypowiedzi, a nie na formę. Czasem forma, której używa dziecko, żeby nam o czymś powiedzieć jest dla dorosłych trudna do przyjęcia. Dzieciom może łamać się głos, mogą krzyczeć, mówić cicho i niewyraźnie, co czasem może być odebrane jako prowokacja lub lekceważenie. Warto w takich momentach skupić się na tym, co dziecko chce nam przekazać, a nie to w jaki sposób to robi. Ponieważ to co chce nam przekazać jest o nim, a nie o nas.
  5. Poświęcaj czas, pielęgnuj wspomnienia z dzieckiem. Mów dziecku, że jest dla Ciebie ważne. Dzieci najczęściej pamiętają dobre momenty, które spędzili ze swoimi rodzicami. Pamiętają wspólny śmiech, żarty, wycieczki, niespodzianki. Dzieci nie potrzebują kolejnych zabawek i czasu przed ekranem. Potrzebują rodzica obok, który przyjmie je takim, jaki jest. Akceptuj swoje dziecko.

Propozycja na wspólny czas

Dbać o relację z naszymi dziećmi możemy także poprzez wspólne spędzanie czasu i granie w gry, np. planszowe- do czego chcę dzisiaj Państwa zachęcić.

Udostępniam Wam 2 gry rodzinne do samodzielnego wydrukowania, podczas których możecie wspólnie spędzić czas, a także dowiedzieć się czegoś o sobie i waszej rodzinie.

To z pewnością będzie owocny czas dla wszystkich!

Zapraszam!- Olga Goliszewska, psycholog

Zasady gry

Zanim zaczniecie grać upewnijcie się, że macie wystarczającą ilość czasu. Zadbajcie o dobrą atmosferę- np. zróbcie sobie herbaty, przygotujcie przekąski, zapalcie świeczkę. Odłóżcie na bok inne obowiązki. Nie śpieszcie się.

Gra 1- „rodzinne starcie”- zestaw pytań dla dzieci dotyczący rodziców oraz zestaw pytań dla rodziców dotyczący dzieci. Należy wydrukować oba zestawy, wyciąć i włożyć odpowiednio do pudełka lub słoiczka. Każdy z uczestników losuje po kolei pytanie i odpowiada na nie (dzieci losują z zestawu pytań do rodzica). Możemy zapisywać punkty i na koniec gry je podsumować. Kto zdobył ich więcej? Może zaproponowane pytania będą punktem wyjścia do dalszych rozmów? Może zainspirują Was do wspólnego obejrzenia albumu ze zdjęciami?

Gra 2- „gra rodzinna”- gra zawiera 3 zestawy pytań dotyczące różnych obszarów życia. Należy je wydrukować, wyciąć oraz włożyć do pudełka i dokładnie wymieszać. Każdy członek rodziny losuje po kolei pytanie i odpowiada na nie tak, jak uważa. Reszta rodziny słucha. W tej grze nie ma wygranych. Liczy się wspólnie spędzony czas.

Gra Rodzinna - wersja do druku

Rodzinne starcie

 

Olga G.

W piątek 20 maja, na stadionie Pioniera  w Strzelcach Op. drugi dzień zmagań lekkoatletów. Tym razem swoje starty mieli mistrzowie i wicemistrzowie gminy z klas 7-8.  I tu  również nasi szkolni lekkoatleci  stanęli na wysokości zadania i potwierdzili to, że są naprawdę dobrzy w tym co robią.  Nasze sztafety sprinterskie, zarówno dziewcząt jak i chłopców, nie miały sobie równych. W pięknym stylu pokonały pozostałe dziesięć  szkół   z całego powiatu i tym samym awansowały na zawody wojewódzkie. Prócz sztafet zdobyliśmy jeszcze wiele miejsc na podium, z czego się bardzo cieszymy. Osoby, które uplasowały się na dwóch pierwszych miejscach w danej konkurencji, zakwalifikowały się na Lekkoatletyczne Mistrzostwa Województwa, które odbędą się 8 czerwca w Opolu. Gratulujemy wszystkim startującym w tych zawodach a finalistom życzymy powodzenia na szczeblu wojewódzkim!!!

Najlepsze wyniki naszych szkolnych lekkoatletów

100 m chłopców

III m Mikołaj Dziergas kl. 8b

600 m dziewcząt

II m Klaudia Schutzmeier kl. 7a

600 m chłopców

II m Szymon Myczewski kl. 8c

1000 m dziewcząt

III m Emilia Sitnik kl. 7a

2000 m chłopców

I m Dominik Chałat kl. 8a

skok w dal chłopców

I m Mikołaj Dziergas kl. 8b

rzut oszczepem dziewcząt

I m Luiza Plachetka kl. 8a

III m Tatiana Pękała kl. 8c

rzut oszczepem chłopców

III m Szymon Prudło kl. 8c

sztafeta 4x100m dziewcząt

I m skład sztafety: Luiza Plachetka kl. 8a, Martyna Bochynek kl. 8a, Wiktoria Feluks kl. 8c, Zuzanna Barth kl. 7a

sztafeta 4x100m chłopców

I m skład sztafety: Kacper Gołaś kl. 8a, Mikołaj Dziergas kl. 8b, Adam Kulig kl. 8b, Patryk Mieszczyński kl. 8a

 

WhatsApp Image 2022 05 26 at 10.37.22 1

 

78

 

WhatsApp Image 2022 05 26 at 10.37.22

W czwartek 19 maja, mistrzowie i wicemistrzowie gminy w lekkoatletyce udali się do Strzelec Op. na Lekkoatletyczne Mistrzostwa Powiatu klas 4-6.  Naszą gminę reprezentowało aż 20 uczniów z naszej szkoły.  Tym razem również zdobyliśmy dużo miejsc na podium, z czego się bardzo cieszymy. Osoby, które uplasowały się na dwóch pierwszych miejscach w danej konkurencji, zakwalifikowały się na Lekkoatletyczne Mistrzostwa Województwa, które odbędą się 13 czerwca w Opolu. Gratulujemy wszystkim startującym w tych zawodach a finalistom życzymy powodzenia na szczeblu wojewódzkim.

Najlepsze wyniki naszych szkolnych lekkoatletów

100 m dziewcząt

I m Julia Twardowska kl. 7c

100 m chłopców

II m Dominik Szajna kl. 7c

600 m dziewcząt

II m Marlena Głazowska kl. 7b

skok w dal dziewcząt

III m Hanna Doszko kl. 7b

skok w dal chłopców

III m Dominik Szajna kl. 7c

pchnięcie kulą dziewcząt

II m Aniela Niewiadomska kl. 6

rzut piłeczką palantową chłopców

III m Jan Szymczak kl. 7b

sztafeta 4x100m dziewcząt 

I m skład sztafety: Zuzanna Biało kl. 7b, Julia Twardowska kl. 7c, Zofia Doszko kl. 7b, Patrycja Pospieschczyk kl. 5a

sztafeta 4x100m chłopców

I m skład sztafety: Arthur Ploch kl. 7b, Dominik Szajna kl. 7c, Antoni Prus kl. 5a, Oliver Kolonko kl. 6

WhatsApp Image 2022 05 26 at 10.13.45 1

 

48p

 12 maja 2022 r. uczniowie klas Ia,b oraz III a,b udali się na wycieczkę w kierunku opolskiego ZOO. Wyjazd był zwieńczeniem realizowanej w naszej szkole innowacji "Alfabetyczny Atlas Zwierząt", której celem było wzbudzenie zainteresowania światem fauny oraz uświadomienie potrzeby dbania o środowisko naturalne i ekologię. Realizowane zajęcia były bardzo ciekawe, każdy uczestniczył w nich bardzo aktywnie. Uczniowie wzbogacali swoją wiedzę oraz umiejętności z zakresu edukacji przyrodniczej, niecierpliwie czekając na kolejne zajęcia (ochoczo przygotowywali prezentacje na temat zwierząt zaczynających się na kolejne litery alfabetu, z pasją opowiadając o nich kolegom). Podczas realizacji projektu dzieci poznawały ciekawostki z życia zwierząt żyjących na różnych kontynentach, a zdobytą wiedzą mogły wykazać się właśnie podczas zwiedzania ZOO, przy okazji oglądając gatunki w realu. Korzystając z okazji zwiedziliśmy po drodze Muzeum Wsi Opolskiej w Bierkowicach, co doskonale wpisało się w realizację ostatnich tematów lekcji. Uczniowie oglądali dawne domostwa i zagrody, zapoznały się z pracą kowala, prządki i kroszonkarki (przy okazji samodzielnie wykonując poszczególne elementy pracy), odbyły lekcję w pradawnej szkole. Oj, emocji w tym dniu było sporo!  Podczas wyjazdu pogoda nas rozpieszczała, wprawiając w doskonały humor. Dzieci wróciły do domu z nowym bagażem doświadczeń, które z pewnością trwale zapiszą się w ich pamięci. Wyjazd został dofinansowany przez Radę Rodziców.

P.Sitnik

Aaz

17.05.2022 r. w Teatrze Ekostudio w Opolu odbył się już XXVIII finał Konkursu Recytatorskiego: “Młodzież recytuje poezję”. Wzięły w nim udział dwie nasze uczennice: Amelie Sitnik z klasy IVB i Dorota Ludwig z klasy VIIIA, które przebrnęły przez eliminacje szkolne, gminne i rejonowe.
 
W jury zasiedli:
 
dr hab Daniela Pelka – Profesor Uniwersytetu Opolskiego Wydziału Filologicznego
 
dr Marek Sitek – wykładowca Uniwersytetu Opolskiego Wydziału Filologicznego
 
Monika Wójcik-Bednarz – kierownik Biblioteki Austriackiej w Opolu
 
dr Beata Giblak – wykładowca PWSZ w Nysie
 
Każdy z uczestników recytował jeden wiersz wskazany przez organizatorów, w poprzednich etapach uczestnicy mieli przygotowane dwa wiersze. Obie uczennice spisały się na medal. Dorota Ludwig, która w tym roku szkolnym jest niesamowita i osiąga sukcesy we wszystkich konkursach z języka niemieckiego i tym razem była niepokonana i zajęła pierwsze miejsce w swojej kategorii, recytując wiersz Roberta Renicka: “Vom schlafenden Apfel”. Gratulujemy i bardzo się cieszymy z tego kolejnego sukcesu.
kn3

0B22A1B8 D7EC 47DD A4E8 C5E4271451C6

e dziennik

Co zagraża dzieciom na wsi?

MK certyfikat 184

2024 Copyright SP Leśnica Rights Reserved