Do pobrania:
DOFINANSOWANIE ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW SZKOLNYCH
Informuję, że w roku szkolnym 2012/2013 zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (poz. 706), uprawnieni rodzice lub opiekunowie prawni mogą składać wnioski o dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych. Dofinansowanie dotyczy zakupu podręczników dla uczniów: klas I-IV szkoły podstawowej, klas I-IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasy I szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, klasy IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy IV ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasy I liceum plastycznego, klasy I lub VII ogólnokształcącej szkoły baletowej oraz uczniów słabowidzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi (szkoła podstawowa, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalne: zasadnicza szkoła zawodowa, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, uzupełniające liceum ogólnokształcące, uzupełniające technikum, ogólnokształcąca szkoła muzyczna I i II stopnia, ogólnokształcąca szkoła sztuk pięknych, liceum plastyczne lub ogólnokształcąca szkoła baletowa).
Wartość pomocy dla jednego ucznia nie może przekroczyć kwoty:
- dla uczniów kl. I - III szkoły podstawowej (w tym niepełnosprawnych) – 180 zł.
- dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej (w tym niepełnosprawnych) – 210 zł.
- dla uczniów niepełnosprawnych klas I-III gimnazjum – 325 zł.
- dla uczniów niepełnosprawnych szkół ponadgimnazjalnych – 352 zł.
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników uczeń może otrzymać tylko ze względu na jedno z trzech wymienionych kryteriów:
- miesięczny dochód w rodzinie nie przekracza 351 zł netto na osobę;
- poza kryterium dochodowym, jeśli sytuacja rodzinna jest bardzo trudna (do wykorzystania limitu środków);
- uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (np. uczeń słabowidzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi).
Wnioski należy składać do 6 września 2012 r. w sekretariacie szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013. Dodatkowe informacje na powyższy temat można uzyskać w Gminnym Zarządzie Oświaty w Leśnicy – tel. 77 4048315 lub w szkole, do której dziecko będzie uczęszczać od września 2012 r.
UWAGA: Do wniosku należy dołączyć: zaświadczenie o wysokości dochodów (np. zaświadczenie o zarobkach, zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej lub inne dokumenty poświadczające dochód rodziny), orzeczenie - w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub uzasadnienie- w przypadku wnioskowania o pomoc poza kryterium dochodowym.
Druki wniosków dostępne są w Gminnym Zarządzie Oświaty oraz w każdej ze szkół.
Rodzic otrzyma dofinansowanie po przedłożeniu dyrektorowi szkoły dowodu zakupu podręczników (imienna faktura VAT wystawiona na ucznia, rodzica, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników).
Kierownik Gminnego Zarządu Oświaty w Leśnicy
Agnieszka Nowak
Załączniki: